INVATA * SE BUCURA * CRESC

Dragi parinti,
Prescolarii gradinitei Dreamland va ureaza "Bun venit" pe noul lor blog unde va vom instiinta saptamanal in legatura cu activitatile pe care acestia le desfasoara.

duminică, 14 martie 2010

desfasurator grupa mare saptamana 22-26.02.2010

Tema: Au fost si sunt…in jurul nostru
Subtema: Vietuitoarele apelor
Saptamana: 22-26.02.2010


Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
Biblioteca: ,,Citire de imagini din carti, reviste, enciclopedii legate de vietuitoarele apelor’’, ,,Carticica mea in forme si culori marine’’
Stiinta: ,,Curiozitati despre adancuri’’, ,,Hranim pestii’’, ,,Cu ce se hranesc ei?’’
Joc de rol: ,,De-a scafandrii’’, ,,De-a marinarii’’
Constructii: ,,Barca, pluta’’ (cu materiale la alegere), ,,Pescadorul’’
Joc distractiv: ,,Innoata, innoata’’, ,,Pestisorii in acvariu’’
Joc senzorial: ,,Ce ai pipait?’’
Joc de masa: ,,Lotto cu specii de pesti’’
Arta: ,,Coloram imagini cu vietuitoarele apelor’’

Monday:
Educatie fizica: ,,Innotatorii’’ (exercitii si intreceri sportive)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. Prescolarii au fost impartiti in doua echipe, avand de parcurs un traseu aplicativ cu diferite obstacole. In timpul acestor exercitii s-a urmarit ca prescolarii sa respecte elementele motrice stabilite si sa mentina pozitia adecvata.
Cunoasterea mediului: ,,Vietuitoarele adancurilor’’ (lectura dupa imagini)
La activitatea de cunoasterea mediului, copiilor li s-a prezentat um material electronic reprezentand diferite imagini cu specii de pesti si alte vietuitoare ale adancurilor. Pe baza acestor imagini prescolarii au participat la discutia colectiva, observand caracteristicile acestor vietati, precum si modul lor de viata. La final, prescolarii au avut drept sarcina realizarea unei fise cu animale marine.

Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Mica sirena’’ (lectura educatoarei)
In cadrul acestei activitati, educatoarea le-a lecturat copiilor povestea mica sirena pe baza unor imagini. Apoi copii au primit drept sarcina punerea in ordinea corecta a imaginilor refacand astfel actiunea firului narativ si redarea prin desen a secventelor povestii.

Educatie muzicala: ,,Valurile Dunarii””
La inceputul activitatii prescolarii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au recitat apoi si ultimele cantece invatate. Ulterior copiii au trecut la auditia noului cantec si la interpretarea acestuia impreuna cu educatoarea, individual, pe grupe si colectiv.

Wednesday:
Educatie pentru societate: ,,Animalele prietenele mele. Stop Poluarii”
Aceasta activitate a avut ca punct de plecare o serie de imagini reprezentand metode de poluare a apelor cauzate de actiuni umane. Prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva referitoare la actiunile efectuate de om care au drept consecinta poluarea apelor, efectele acesteia asupra vietuitoarelor din adancuri si implicit asupra oamenlilor. La final copii au avut drept sarcina colorarea fisei.

Activitate matematica: ,,Cati pesti am in barca si de care?’’
Aceasta activitate s -a desfasurat sub forma unui concurs, fiecare prescolar avand drept sarcina numararea pestisorilor si sortarea acestora in functie de diferite criterii (marime, culoare, specie. La final, copiii cu cela mai multe raspunsuri frumoase au fost declarati castigatorii concursului si recompensati cu un medalion pestisor.

Thursday:
Educarea limbajului: ,,Flipper si peripetiile lui’’ (povestire cu inceput dat)
In cadrul acestei activitati, educatoarea le-a prezentat copiilor o serie de imagini intruchipandu-l pe Flipper in diverse ipostaze. Prescolarii au primit sarcina de a-si imagina o continuare a inceputului povestii dat de educatoare. La sfarsitul activitatii, copii au avut de ilustrat prin desen poveste creata.

Activitate artistico-plastica: ,,Oceanul si marea’’
Inceputul activitatii a avut drept scop incalzirea muschilor fini ai mainilor. Apoi prescolarii au fost antrenati intr-o discutie referitoare la oceane si mari, la caracteristicile acestora, precum si la animalele subacvatice. Ulterior s-a trecut la realizarea prin pictura a fisei.

Friday:
Activitate matematica: ,,Balene si delfini’’ (sirul crescator si descrescator)
In cadrul acestei activitati prescolarii au primit jetoane cu balene si delfini care necesitau numararea lor in sir crescator, descrescator, ordonarea in multimi cu aceleasi elemente, cu acelasi numar de elemente precum si cu tot atatea elemente indicate. La final copiii au primit drept sarcina rezolvarea fisei date.

Activitate practica: ,,Delfinariul’’
Dupa incalzirea muschilor mainii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva referitoare la animalele subacvatice pe care le putem gasi intr-un delfinariu, precum si caracteristicile lor. Au primit apoi sarcina de a colora, decupa si lipi animalele relizand astfel un delfinariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu