INVATA * SE BUCURA * CRESC

Dragi parinti,
Prescolarii gradinitei Dreamland va ureaza "Bun venit" pe noul lor blog unde va vom instiinta saptamanal in legatura cu activitatile pe care acestia le desfasoara.

duminică, 14 martie 2010

desfasurator grupa mare saptamana 01-05.03.2010

Tema: EU SIMT, CREEZ SI EXPRIM
Subtema: Zambetul mamei
Saptamana: 01-05.03.2010

Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
Biblioteca: ,,Citire de imagini legate de anotimpul primavara’’, ,,Cunosc cuvantul mama’’
Stiinta: ,, De ce s-a topit zapada ? ,,De ce iubim florile?’’, ,,Ce a uitat pictorul ?’’, ,,Ce stii despre mama-bunica ?’’
Discutii libere: ,,Ce stii despre….anotimpul primavara ?’’, ,,Cum ii aratam mamei dragostea noastra ?’’
Joc de rol: ,,De-a mama’’, ,, E 8 Martie’’, ,,Zana Primavara si copiii’’, ,,De-a vanzatorii de martisoare’’
Joc de masa: ,,Ce ne trebuie in casa?’’
Arta: ,,Daruri pentru mama-confectionare’’
Constructii: ,,Palatul Zanei Primavara ”,
Jocuri de miscare: ,,Albinuta a zburat’’, ,,Ce se aude ?’’, ,,Spune ce fac !’’
Joc de atentie: ,, Ce s-a schimbat?”
Modelaj :,, Ghiocelul’’

Monday:
Cunoasterea mediului: ,,Povestea martisorului’’ (povestire, lectura dupa imagini)
La inceputul activitatii de cunoasterea mediului, copiilor li s-a lecturat ,, Povestea Martisorului”. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la provenienta martisorului, semificatia lui, simbolul, modul de oferire al acestuia precum si persoanele carora le oferim martisoare. La final, prescolarii au avut drept sarcina completarea fisei din caietul special.

Educatie fizica: ,,Doi cate doi’’ (formarea coloanei de gimnastica)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. Ulterior s-a demonstrat si explicat modul de formare a coloanei de gimnastica prin alinierea in coloana cate doi (unul in spatele celuilalt cate 2 copii). La final, a avut loc un concurs: ,, Incolonarea!’’ pe parcursul caruia s-au urmarit respectarea elementelor motrice stabilite si mentierea pozitiei adecvate a prescolarilor.

Tuesday:
Educatie pentru societate ,,Ziua mamei (convorbire)
Activitatea a constat in prezentarea unor imagini reprezentand o mamica si un copil in diverse ipostaze. Pe baza acesteia, prescolarii au fost atrenati intr-o discutie colectiva referitoare la rolul pe care mama il joaca in viata fiecarui copil, la toate sacrificiile pe care le face pentru copilul sau precum si la modul in care copilul isi poate manifesta afectiunea fata de mama sa. Prescolarii au primit apoi sarcina de a completa fisa din caietul special.

Educatie muzicala: ,,De ziua mamei’’
Pentru a se pregati de activitate, copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au recitat si ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia noului cantec.Ulterior, prescolarii au recitat cantecul impreuna cu educatoarea, individual si pe grupe. La final, cei mai buni recitatori au fost recompensati cu buline rosii.

Wednesday:
Educarea limbajului: ,,Scriem litera O’’
La inceputul acestei activitati a avut loc un concurs de ghicitori, a carui rezolvare erau cuvinte care incepeau cu litera ,,O’’. Apoi au formulat propozitii folosind cuvinte care incepeau cu litera ,,O’’ despartindu-le in silabe. Sarcina prevazuta in caietul de lucru fiind exersarea literei ,,O’’ dupa model.

Activitate artistico-plastica: ,,Asa arata mama mea’’ (pictura)
La inceputul activitatii au fost antrenati intr-o discutie despre mama, despre cum o putem face fericita si cum reusesc mamele sa faca atat de multe lucruri. Apoi s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor prescolarilor. Sarcina acestei activitati a fost de a o picta fiecare prescolar pe mama sa.

Thursday:
Activitate matematica: ,,Numarul si cifra 10’’
In cadrul acestei activitati prescolarii folosindu-se de jetoane au recapitulat sirul numeric 0-9 in ordine crescatoare si descrescatoare. Au fost formate multimi care sa contina 10 elemente, apoi s-a trecut la scrierea cifrei 10 dupa model in spatiile trasate. Ulterior, prescolarii au primit sarcina de a trasa atatea liniute cati ghiocei sunt si de a desena in spatiile libere atatea inimi cate indica cifra.

Cunoasterea mediului: ,,Mama mea’’ (lectura dupa imagini)
La inceputul activitatii de educarea limbajului, prescolarilor li s-a prezentat o imagine cu copii in jurul mamei . Pe baza acestei imagini a avut loc o dezbatere referitoare la dragostea de nepretuit pe care fiecare mama o poarta copilului, precum si la sacrificiile pe care le poate face pentru acesta. La final prescolarii au avut drept sarcina de a colora imaginea din caiet.

Friday:
Activitate matematica: ,,Cati ghiocei au rasarit?”
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-10, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit jetoane cu ghicei si au avut sarcina de a indica numarul ghioceilor din multimi. Pentru o mai buna retentie a exercitiilor efectuate, prescolarii au primit o fisa de lucru.

Activitate practica: ,,Felicitari pentru ziua mamei (confectionare)
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva despre semnificatia celor 2 zile (1, 8 martie). Ulterior, prescolarii au intuit materialele pe care le vor utiliza pentru a confectiona diferite felicitari cu scopul de a le darui fiecarei mamici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu