INVATA * SE BUCURA * CRESC

Dragi parinti,
Prescolarii gradinitei Dreamland va ureaza "Bun venit" pe noul lor blog unde va vom instiinta saptamanal in legatura cu activitatile pe care acestia le desfasoara.

duminică, 14 martie 2010

desfasurator grupa mare saptamana 08-12.03.2010

Tema: EU SIMT, CREEZ SI EXPRIM
Subtema: LUMEA ARTELOR
Saptamana: 08-12.03.2010

Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
Stiinta: ,,Ce stii despre pictura?’’
Joc de rol: ,,De-a orchestra’’, ,,La filarmonica’’, ,,Micul actor’’, ,,De-a arhitectul’’
Joc de masa: ,,Ce ne trebuie in atelier?’’’’
Arta: ,,Instrumente muzicale’’ (modelaj), ,,Decoruri’’
Constructii: ,,Viori, tobe, castagnete”, ,,Galeria de arta’’
Jocuri distractive: ,, Ce stii despre mine?’’
Biblioteca: ,,Citim si selectam imagini cu si despre monumente arhitectonice’’

Monday:
Cunoasterea mediului: ,,Instrumente muzicale’’ (observare)
La inceputul activitatii de cunoasterea mediului, copiilor li s-au prezentat diferite instrumente muzicale, precum si imagini reprezentand o orchestra. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la denumirea, modul de folosire al acestora si locul lor in orchestra. La final, prescolarii au avut drept sarcina sa deseneze instrumentele prezentate anterior..

Educatie fizica: ,,Gimnastica ritmica’’ (sincronizarea miscarilor cu muzica)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. Ulterior li s-a demonstrat si explicat modul de formare a coloanei de gimnastica prin alinierea in coloana cate doi (unul in spatele celuilalt cate 2 copii). La final, a avut loc un concurs: ,,Mergi cum bat’’ pe parcursul caruia s-au urmarit respectarea elementelor motrice stabilite, mentinerea pozitiei adecvate a prescolarilor si respectarea ritmului melodiei.

Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Literele’’
La inceputul acestei activitati a avut loc un concurs de ghicitori, a carui rezolvare erau cuvinte care incepeau cu literele deja invatate. Apoi au formulat propozitii folosind aceste cuvinte despartindu-le in silabe. Ulterior, au primit o fisa de lucru care prevedea exersarea tuturor literelor.

Educatie muzicala: ,,Mama mea’’
Pentru a se pregati de activitate, copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au intonat si ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia noului cantec. Ulterior, prescolarii au recitat cantecul impreuna cu educatoarea, individual si pe grupe. Apoi, prescolarii au cantat alaturi de acesta bucurandu-se de fiecare vers. La final prescolarii au dansat pe ritmul melodiilor.

Wednesday:
Educatie pentru societate: ,,La spectacol’’ (reguli de comportare)
Teatru: ,,Scufita Rosie’’
In cadrul acestei activitati prescolarii au fost atrenati intr-o discutie colectiva referitoare la regulile de comportare de care trebuie sa tinem seama atunci cand mergem la un spectacol. Prescolarii au participat apoi la pieasa de teatru care a avut loc in incinta gradinitei ,,Scufita Rosie’’. La finalul piesei de teatru acestia au primit sarcina de a reprezenta firul narativ al povestii prin desen.

Activitate artistico-plastica: ,,Tabloul culorilor’’ (pictura)
La inceputul activitatii au fost antrenati intr-o discutie despre spectrul culorilor, despre modul de imbinare al acestora. Apoi s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor prescolarilor. Sarcina acestei activitati a fost de a realize un tablou al culorilor.

Thursday:
Activitate matematica: ,,Monumentul’’ (figuri geometrice)
Aceasta activitate s-a desfasurat sub forma unui joc concurs in care prescolarii au avut sarcina de a recunoaste diferite forme geometrice precum si denumirea acestora in limba engleza. La final, acestia au avut de realizat un monument decupand diferite forme geometrice.

Educarea limbajului: ,,Culorile’’ (memorizare)
In cadrul acestei activitati li s-a prezentat copiilor un material electronic reprezentand diferite imagini artistice. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la tonurile si nuantele culorilor. Ulterior educatoarea le-a prezetat materialul, urmand ca prescolarii sa-l reproduca pe versuri, strofe, integral.

Friday:
Activitate matematica: ,,Cate broscute sunt pe lac”
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-10, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit o imagine cu cateva broscute pe un lac, una dintre ele sarind pe mal. Prescolarii au primit sarcina de a nota in casutele libere cifrele care indicajetoane cu ghicei si au avut sarcina de a indica numarul ghioceilor din multimi. Pentru o mai buna retentie a exercitiilor efectuate, prescolarii au primit o fisa de lucru.

Activitate practica: ,,Curcubeul culorilor’’
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva culorile care alcatuiesc curcubeul. Ulterior, prescolarii au intuit materialele pe care le vor utiliza pentru a realiza curcubeul. Apoi, li s-a demonstrat si explicat modul de lucru primind sarcina de a lipi hartie colorata pentru a realiza un curcubeu.

Song: ,,Mama mea’’

M-a crescut mama in poala
Mama mea,
De la leagan pan’ la scoala.
Mama mea,
Zile-ntregi si nopti de-a randul
Mi-a vegheat somnul si gandul
Maiculita mea.
M-a-nvatat sa ganguresc,
Mama mea,
Sa zic mama, sa zambesc.
Mama mea,
M-a-nvatat apoi prin casa
Primii pasi pana la masa
Maiculita mea.

M-a-nvatat sa nu m-alint
Mama mea,
M-a-nvatat sa nu mai mint,
Mama mea,
Sa nu stiu ce este frica,
Toate m-a-nvatat mamica.
Maiculita mea.

Mama buna, mama draga,
Mama mea,
Te-oi iubi o viata-ntreaga
Mama mea,
Pentru tot ce ai facut,
Pentru ca tu m-ai crescut!
Maiculita mea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu