Tema: EU SIMT, CREEZ SI EXPRIM
Subtema: LUMEA ARTELOR
Saptamana: 08-12.03.2010
Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
Stiinta: ,,Ce stii despre pictura?’’
Joc de rol: ,,De-a orchestra’’, ,,La filarmonica’’, ,,Micul actor’’, ,,De-a arhitectul’’
Joc de masa: ,,Ce ne trebuie in atelier?’’’’
Arta: ,,Instrumente muzicale’’ (modelaj), ,,Decoruri’’
Constructii: ,,Viori, tobe, castagnete”, ,,Galeria de arta’’
Jocuri distractive: ,, Ce stii despre mine?’’
Biblioteca: ,,Citim si selectam imagini cu si despre monumente arhitectonice’’
Monday:
Cunoasterea mediului: ,,Instrumente muzicale’’ (observare)
La inceputul activitatii de cunoasterea mediului, copiilor li s-au prezentat diferite instrumente muzicale, precum si imagini reprezentand o orchestra. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la denumirea, modul de folosire al acestora si locul lor in orchestra. La final, prescolarii au avut drept sarcina sa deseneze instrumentele prezentate anterior..
Educatie fizica: ,,Gimnastica ritmica’’ (sincronizarea miscarilor cu muzica)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. Ulterior li s-a demonstrat si explicat modul de formare a coloanei de gimnastica prin alinierea in coloana cate doi (unul in spatele celuilalt cate 2 copii). La final, a avut loc un concurs: ,,Mergi cum bat’’ pe parcursul caruia s-au urmarit respectarea elementelor motrice stabilite, mentinerea pozitiei adecvate a prescolarilor si respectarea ritmului melodiei.
Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Literele’’
La inceputul acestei activitati a avut loc un concurs de ghicitori, a carui rezolvare erau cuvinte care incepeau cu literele deja invatate. Apoi au formulat propozitii folosind aceste cuvinte despartindu-le in silabe. Ulterior, au primit o fisa de lucru care prevedea exersarea tuturor literelor.
Educatie muzicala: ,,Mama mea’’
Pentru a se pregati de activitate, copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au intonat si ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia noului cantec. Ulterior, prescolarii au recitat cantecul impreuna cu educatoarea, individual si pe grupe. Apoi, prescolarii au cantat alaturi de acesta bucurandu-se de fiecare vers. La final prescolarii au dansat pe ritmul melodiilor.
Wednesday:
Educatie pentru societate: ,,La spectacol’’ (reguli de comportare)
Teatru: ,,Scufita Rosie’’
In cadrul acestei activitati prescolarii au fost atrenati intr-o discutie colectiva referitoare la regulile de comportare de care trebuie sa tinem seama atunci cand mergem la un spectacol. Prescolarii au participat apoi la pieasa de teatru care a avut loc in incinta gradinitei ,,Scufita Rosie’’. La finalul piesei de teatru acestia au primit sarcina de a reprezenta firul narativ al povestii prin desen.
Activitate artistico-plastica: ,,Tabloul culorilor’’ (pictura)
La inceputul activitatii au fost antrenati intr-o discutie despre spectrul culorilor, despre modul de imbinare al acestora. Apoi s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor prescolarilor. Sarcina acestei activitati a fost de a realize un tablou al culorilor.
Thursday:
Activitate matematica: ,,Monumentul’’ (figuri geometrice)
Aceasta activitate s-a desfasurat sub forma unui joc concurs in care prescolarii au avut sarcina de a recunoaste diferite forme geometrice precum si denumirea acestora in limba engleza. La final, acestia au avut de realizat un monument decupand diferite forme geometrice.
Educarea limbajului: ,,Culorile’’ (memorizare)
In cadrul acestei activitati li s-a prezentat copiilor un material electronic reprezentand diferite imagini artistice. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la tonurile si nuantele culorilor. Ulterior educatoarea le-a prezetat materialul, urmand ca prescolarii sa-l reproduca pe versuri, strofe, integral.
Friday:
Activitate matematica: ,,Cate broscute sunt pe lac”
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-10, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit o imagine cu cateva broscute pe un lac, una dintre ele sarind pe mal. Prescolarii au primit sarcina de a nota in casutele libere cifrele care indicajetoane cu ghicei si au avut sarcina de a indica numarul ghioceilor din multimi. Pentru o mai buna retentie a exercitiilor efectuate, prescolarii au primit o fisa de lucru.
Activitate practica: ,,Curcubeul culorilor’’
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva culorile care alcatuiesc curcubeul. Ulterior, prescolarii au intuit materialele pe care le vor utiliza pentru a realiza curcubeul. Apoi, li s-a demonstrat si explicat modul de lucru primind sarcina de a lipi hartie colorata pentru a realiza un curcubeu.
Song: ,,Mama mea’’
M-a crescut mama in poala
Mama mea,
De la leagan pan’ la scoala.
Mama mea,
Zile-ntregi si nopti de-a randul
Mi-a vegheat somnul si gandul
Maiculita mea.
M-a-nvatat sa ganguresc,
Mama mea,
Sa zic mama, sa zambesc.
Mama mea,
M-a-nvatat apoi prin casa
Primii pasi pana la masa
Maiculita mea.
M-a-nvatat sa nu m-alint
Mama mea,
M-a-nvatat sa nu mai mint,
Mama mea,
Sa nu stiu ce este frica,
Toate m-a-nvatat mamica.
Maiculita mea.
Mama buna, mama draga,
Mama mea,
Te-oi iubi o viata-ntreaga
Mama mea,
Pentru tot ce ai facut,
Pentru ca tu m-ai crescut!
Maiculita mea.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu