INVATA * SE BUCURA * CRESC

Dragi parinti,
Prescolarii gradinitei Dreamland va ureaza "Bun venit" pe noul lor blog unde va vom instiinta saptamanal in legatura cu activitatile pe care acestia le desfasoara.

duminică, 21 martie 2010

desfasurator grupa mare saptamana 15-19.03.2010

Tema: EU SIMT, CREEZ SI EXPRIM
Subtema: FANTEZIE SI CULOARE


Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
- Stiinta: ,,Ce stii despre mine?’’ (joc didactic-recunoasterea florilor si a particularitatilor acestora), ,,Cum ingrijim florile?’’, ,,Ce stii despre padure?’’, ,,Rolul padurii in viata noastra’’
- Joc de rol: ,,De-a floraresele’’, ,,Vizita la florarie’’, ,,De-a padurarul’’, ,,De-a decoratorii’
- Joc de masa: ,,Lotto cu flori si fluturi’’
- Arta: ,,Flori’’ (desen), ,,Flori, gaze, fluturi, copaci’’(desen)
- Constructii: ,,Padurea’’
- Jocuri distractive: ,,Prindem fluturi’’
- Biblioteca: ,,Citim atlasul botanic’’


Monday:
Cunoasterea mediului: ,,Florile din jurul nostru’’ (observare, discutie colectiva)
La inceputul activitatii de cunoasterea mediului, copiilor li s-au prezentat diferite imagini cu flori. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la denumirea acestora, anotimpul in care infloresc si caracteristicile lor. La final, prescolarii au avut drept sarcina sa coloreze fisa din caietul special.

Educatie fizica: ,,Fii atent sa nu ma calci’’ (mers si alergare cu pasire peste obstacole)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. S-a explicat si demonstrat modul de efectuare a noului exercitiu, dupa care copiii au lucrat individual. La finalul activitatii, prescolarii au fost antrenati intr-un concurs desfasurat pe doua echipe. Fiecare copil a avut de parcurs un traseu cu diferite obstacole ,,Fii atent sa nu ma calci’’ pe parcursul caruia s-au urmarit respectarea elementelor motrice stabilite, mentinerea pozitiei adecvate a prescolarilor.

Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Scriem litera C’’
La inceputul acestei activitati a avut loc un concurs de ghicitori, a carui rezolvare erau cuvinte care incepeau cu litera ,,C’’. Apoi prescolarii au formulat propozitii folosind cuvinte care incepeau cu litera ,,C’’ nu inainte insa de a le desparti in silabe. Au primit apoi sarcina de a exersa scrierea literei ,,C’’ dupa model, in caietul special.

Educatie muzicala: ,,Cantec de primavara’’
Pentru a se pregati de activitate, copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au recitat si ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia noului cantec. Ulterior, prescolarii au recitat cantecul impreuna cu educatoarea, individual si pe grupe. Ulterior, prescolarii au cantat alaturi de acesta bucurandu-se de fiecare vers. La final prescolarii au dansat pe ritmul melodiilor.

Wednesday:
Activitate matematica: ,,Sirul numeric 0-10’’
In cadrul acestei activitati prescolarii au primit jetoane cu animele domestice si salbatice cu ajutorul carora au format sirul numeric 0-10 in ordine crescatoare si descrescatoare, au format multimi cu flori cu tot atatea elemente indicate. La final au avut sarcina de a rezolva fisa din caietul special.

Activitate artistico-plastica: ,,Buchetul de flori’’ (pictura)
La inceputul activitatii prescolarilor li s-a prezentat un material electronic cu diferite specii de flori. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la acestea, la anotimpul in care infloresc. Ulterior s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor prescolarilor. Sarcina acestei activitati a fost de a picta un buchet de flori.

Thursday:
Educatie pentru societate: ,,Prietenii plantelor’’ (discutie colectiva)
In cadrul acestei activitati prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva referitoare la modul de ingrijire al plantelor. Activitatea s-a desfasurat sub forma unui joc:,, Asa da, asa nu’’, in cadrul caruia prescolarii aveau de identificat denumirea plantelor si tipul de comportament prezentat.

Educarea limbajului: ,,Cu ce sunet incepe?’’ (joc didactic)
In cadrul acestei activitati li s-a prezentat copiilor o fisa cu diferite imagini, primind sarcina de a spune ce reprezinta fiecare imagine si cu ce sunet incepe. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la imaginile prezentate, urmand ca prescolarii sa deseneze alte imagini a caror denumire sa inceapa cu acelasi sunet ca al cuvintelor din imaginile prezentate anterior.

Friday:
Activitate matematica: ,,Vecinii numerelor”
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-10, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit o fisa de lucru, au recunoscut cifrele scrise si au primit sarcina de a nota in casutele libere vecinii cifrelor.

Activitate practica: ,,Pajistea cu flori’’
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva despre florile anotimpului primavara. Ulterior, prescolarii au intuit materialele pe care le vor utiliza pentru a realiza pajistea cu flori. Apoi, li s-a demonstrat si explicat modul de lucru primind sarcina de a lipi hartie colorata si flori pentru a realiza pajistea cu flori.

English:
Language: bike, slide, scooter, swing
I can…
Ellie can’t do magic.
Let’s help.
Ellie is happy.
Tulip, flowers, spring


Song: ,,Cantec de primavara’’

1. O, vino mai cu soare,
Cu verzile campii
Si susur de izvoare,
Cu floricele mii.

R: O, cat as vrea sa vad iar
Frumosii ghiocei,
Pe lunca-mpodobita
Dragutii mielusei.

2. Sa vina vremea buna,
Sub cerul insorit
Si firea sa ne spuna
Ca totul s-a ‘nnoit.

R: Sa vina pasarele
Si-n crang privighetori
Si cucul sa ne-ngane
Voios de mii de ori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu