Tema: EU SIMT, CREEZ SI EXPRIM
Subtema: FANTEZIE SI CULOARE
Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
- Stiinta: ,,Ce stii despre mine?’’ (joc didactic-recunoasterea florilor si a particularitatilor acestora), ,,Cum ingrijim florile?’’, ,,Ce stii despre padure?’’, ,,Rolul padurii in viata noastra’’
- Joc de rol: ,,De-a floraresele’’, ,,Vizita la florarie’’, ,,De-a padurarul’’, ,,De-a decoratorii’
- Joc de masa: ,,Lotto cu flori si fluturi’’
- Arta: ,,Flori’’ (desen), ,,Flori, gaze, fluturi, copaci’’(desen)
- Constructii: ,,Padurea’’
- Jocuri distractive: ,,Prindem fluturi’’
- Biblioteca: ,,Citim atlasul botanic’’
Monday:
Cunoasterea mediului: ,,Florile din jurul nostru’’ (observare, discutie colectiva)
La inceputul activitatii de cunoasterea mediului, copiilor li s-au prezentat diferite imagini cu flori. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la denumirea acestora, anotimpul in care infloresc si caracteristicile lor. La final, prescolarii au avut drept sarcina sa coloreze fisa din caietul special.
Educatie fizica: ,,Fii atent sa nu ma calci’’ (mers si alergare cu pasire peste obstacole)
La inceputul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. S-a explicat si demonstrat modul de efectuare a noului exercitiu, dupa care copiii au lucrat individual. La finalul activitatii, prescolarii au fost antrenati intr-un concurs desfasurat pe doua echipe. Fiecare copil a avut de parcurs un traseu cu diferite obstacole ,,Fii atent sa nu ma calci’’ pe parcursul caruia s-au urmarit respectarea elementelor motrice stabilite, mentinerea pozitiei adecvate a prescolarilor.
Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Scriem litera C’’
La inceputul acestei activitati a avut loc un concurs de ghicitori, a carui rezolvare erau cuvinte care incepeau cu litera ,,C’’. Apoi prescolarii au formulat propozitii folosind cuvinte care incepeau cu litera ,,C’’ nu inainte insa de a le desparti in silabe. Au primit apoi sarcina de a exersa scrierea literei ,,C’’ dupa model, in caietul special.
Educatie muzicala: ,,Cantec de primavara’’
Pentru a se pregati de activitate, copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au recitat si ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia noului cantec. Ulterior, prescolarii au recitat cantecul impreuna cu educatoarea, individual si pe grupe. Ulterior, prescolarii au cantat alaturi de acesta bucurandu-se de fiecare vers. La final prescolarii au dansat pe ritmul melodiilor.
Wednesday:
Activitate matematica: ,,Sirul numeric 0-10’’
In cadrul acestei activitati prescolarii au primit jetoane cu animele domestice si salbatice cu ajutorul carora au format sirul numeric 0-10 in ordine crescatoare si descrescatoare, au format multimi cu flori cu tot atatea elemente indicate. La final au avut sarcina de a rezolva fisa din caietul special.
Activitate artistico-plastica: ,,Buchetul de flori’’ (pictura)
La inceputul activitatii prescolarilor li s-a prezentat un material electronic cu diferite specii de flori. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la acestea, la anotimpul in care infloresc. Ulterior s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor prescolarilor. Sarcina acestei activitati a fost de a picta un buchet de flori.
Thursday:
Educatie pentru societate: ,,Prietenii plantelor’’ (discutie colectiva)
In cadrul acestei activitati prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva referitoare la modul de ingrijire al plantelor. Activitatea s-a desfasurat sub forma unui joc:,, Asa da, asa nu’’, in cadrul caruia prescolarii aveau de identificat denumirea plantelor si tipul de comportament prezentat.
Educarea limbajului: ,,Cu ce sunet incepe?’’ (joc didactic)
In cadrul acestei activitati li s-a prezentat copiilor o fisa cu diferite imagini, primind sarcina de a spune ce reprezinta fiecare imagine si cu ce sunet incepe. Apoi a avut loc o discutie colectiva referitoare la imaginile prezentate, urmand ca prescolarii sa deseneze alte imagini a caror denumire sa inceapa cu acelasi sunet ca al cuvintelor din imaginile prezentate anterior.
Friday:
Activitate matematica: ,,Vecinii numerelor”
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-10, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit o fisa de lucru, au recunoscut cifrele scrise si au primit sarcina de a nota in casutele libere vecinii cifrelor.
Activitate practica: ,,Pajistea cu flori’’
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii prescolarii au fost antrenati intr-o discutie colectiva despre florile anotimpului primavara. Ulterior, prescolarii au intuit materialele pe care le vor utiliza pentru a realiza pajistea cu flori. Apoi, li s-a demonstrat si explicat modul de lucru primind sarcina de a lipi hartie colorata si flori pentru a realiza pajistea cu flori.
English:
Language: bike, slide, scooter, swing
I can…
Ellie can’t do magic.
Let’s help.
Ellie is happy.
Tulip, flowers, spring
Song: ,,Cantec de primavara’’
1. O, vino mai cu soare,
Cu verzile campii
Si susur de izvoare,
Cu floricele mii.
R: O, cat as vrea sa vad iar
Frumosii ghiocei,
Pe lunca-mpodobita
Dragutii mielusei.
2. Sa vina vremea buna,
Sub cerul insorit
Si firea sa ne spuna
Ca totul s-a ‘nnoit.
R: Sa vina pasarele
Si-n crang privighetori
Si cucul sa ne-ngane
Voios de mii de ori.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu