INVATA * SE BUCURA * CRESC

Dragi parinti,
Prescolarii gradinitei Dreamland va ureaza "Bun venit" pe noul lor blog unde va vom instiinta saptamanal in legatura cu activitatile pe care acestia le desfasoara.

luni, 1 februarie 2010

desfasurator grupa pregatitoare 25.01-29.01.2010

Tema: A fost odata…
Subtema: Progresul tehnic
Saptamana: 25-29.01.2010

Pe parcursul saptamanii s-au desfasurat activitati diversificate atat cu caracter comun-obligatoriu, cat si la libera alegere pe diferite domenii.
Jocurile si activitatile alese s-au defasurat pe sectoare:
Biblioteca: ,, Citim imagini din carti si enciclopedii legate de progresul tehnic’’,
Arta: ,,Coloram diferite obiecte de uz casnic” , ,,Laptopul meu-modelaj”,,,Micul constructor”
Stiinta: ,, Sortam jetoane cu obiecte arheologice’’, ,,Ce stii despre…?( progresul tehnic)
Constructii: ,, Roata olarului”, ,,Televizorul”
Jocuri de rol:,, De-a inginerul”, ,,Micul informatician”
Discutie libera: ,, Ce stim despre evolutia obiectelor de uz casnic?”
Joc distractiv:,, Emisiunea mea”, ,,Inventam stiri pentru a le transmite la radio”, ,,Completeaza ce lipseste”(joc interactiv la calculator)
Joc didactic: ,, Calator cu masina timpului”

Monday:
Educatie fizica: ,,Roata-rostogolire’’
La incepul activitatii s-a efectuat incalzirea musculaturii pe segmente. S-a explicat si demonstrat modul de efectuare a noului exercitiu, dupa care copiii au lucrat individual. La finalul activitatii, prescolarii au fost antrenati intr-un concurs desfasurat pe grupe.

Cunoasterea mediului: ,,Descoperiri arheologice”
La activitatea de cunoasterea mediului, copiilor li s-au prezentat diferite imagini cu descoperiri arheologice. Pe baza acestor imagini, prescolarii au participat la discutia colectiva, observand obiectele descoperite, locul lor, precum si caracteristicile acestora. La final, prescolarii au avut drept sarcina efectuarea unei fise a carei sarcina era recunoasterea, incercuirea si colorarea obiectelor arheologice.

Tuesday:
Educarea limbajului: ,,Un reporter de succes’’
Aceasta activitatea s-a desfasurat sub forma unui joc. La inceput, copiii au avut drept sarcina extragerea unor biletele cu diferite cuvinte ( legate de progresul tehnic), apoi au primit sarcina de a le introduce in propozitii. Dupa alcatuirea acestora, s-a discutat despre felul lor (simple sau dezvoltate), continuandu-se cu alte exemple.

Educatie muzicala: ,,Cantece vechi-cantece noi’’
Pentru a se pregati de activitate copiii si-au incalzit vocile printr-un exercitiu de vocalize. S-au intonat ultimele cantece invatate, dupa care s-a trecut la auditia de cantece vechi, cantece noi. La sfarsit, prescolarii au participat la o discutie alaturi de educatoare al carei scop a fost acela de a face o comparatie intre cele doua tipuri de cantece.


Wednesday:
Educatie pentru societate: ,,Propria mea inventie’’
Activitatea a constat in prezentarea unei imagini reprezentand o inventie. Pe baza acesteia, prescolarii au povestit despre modul de fabricare. Pornind de la aceasta, copiii si-au imaginat ca sunt ingineri si au creat propria lor inventie specificand utilitatea ei. La final au avut sarcina de a desena inventia imaginata.

Activitate matematica: ,,Adunarea cu 1-2 unitati’’
In cadrul acestei activitati prescolarii au recapitulat sirul numeric 0-8, numarand crescator si descrescator. Copiii au primit figuri geometrice pe care le-au impartit in multimi cu tot atatea elemente specificate, in functie de criteriile: culoare, marime, forma. La finalul activitatii, au primit o fisa a carei sarcina a fost aceea de a efectua operatia de adunare cu 1-2 unitati.

Thursday:
Activitate artistico-plastica: ,,Reclame TV’’ (pictura)
La inceputul activitatii s-au efectuat exercitii de incalzire a muschilor fini ai mainilor. Apoi prescolarii au fost antrenati intr-o discutie despre reclame, rolul lor, mijloacele de transmitere precum si despre reclama preferata. Sarcina acestei activitati a fost de a picta reclama preferata.


Educarea limbajului: ,,Masina timpului’’ (poveste creata)
Activitatea a constat in prezentarea unor imagini reprezentand inventiile de alta data. Pe baza acestora, prescolarii au observat modul in care acestea au fost realizate, utilitatea lor, precum si perioada in care au aparut. La final au avut sarcina de a reprezenta prin desen povestea imaginata.


Friday:
Activitate matematica: ,,Probleme ilustrate”
In desfasurarea acestei activitati copiii au avut drept sarcina repetarea numararii crescatoare si descrescatoare a numerelor invatate. Apoi, pe baza ilustratiilor primate, au avut drept sarcina compunerea de probleme conform operatiei indicate.

Activitate practica: ,,Tastatura computerului meu’’
Dupa incalzirea muschilor mainilor efectuata la inceputul activitatii, prescolarilor li s-au prezentat imagini cu calculatoare, apoi au discutat despre elementele componente ale calculatorului: mouse, unitate, monitor, tastatura. Apoi, au avut drept sarcina decuparea si asamblarea unei tastaturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu